خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین؛

کنگره شهدای دانشجو معلم قزوین فردا برگزار می شود 

کنگره شهدای دانشجو معلم قزوین فردا برگزار می شود 
دکتر مشهدی از برگزاری اجلاسیه شهدای دانشجو معلم استان قزوین عصر سه شنبه ۸ خرداد ماه خبرداد. 
کد خبر: ۹۶۰۲۰۰۷
|
۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۶

قزوین_ به گزارش بسیج، صبح امروز با حضور دکتر حمیدرضا مشهدی رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین و دکتر ابوذر محمدی فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، نشست خبری با محوریت برگزاری کنگره ملی شهدای دانشجو معلم در سالن جلسات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد.

دکتر حمیدرضا مشهدی رئیس دانشگاه تربیت معلم استان قزوین در این نشست ضمن عرض تسلیت ایام شهادت شهدای خدمت بیان کرد: زنده نگه داشتن یاد شهدا وظیفه همگانی است و این فرایند برای دانشجو معلمان ویژه تر است. سالهاست که مقام معظم رهبری از کنگره شهدای استانی درخواست کردند که کنگره ها به صورت تخصصی برگزار شود. 

وی گفت: در راستای تخصصی شدن این امر، دانشگاه فرهنگیان با توجه به اینکه ۱۰۲۹ شهید دانشجو معلم و یک شهیده دانشجو معلم «فائزه رحیمی» تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده، این آمار به تایید بنیاد شهید رسیده و قطعا آمار غیر رسمی بیشتر است، اقدام به برگزاری کنگره شهدای دانشجو معلم کرده است. 

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان قزوین در ادامه اظهار کرد: کنگره ۱۰۳۰ شهید دانشجو معلم در سطح کشور برگزار خواهد شد و بر همین اساس در استان ها اجلاسیه دانشجو معلمان هر استان برگزار می شود.

دکتر مشهدی با اشاره به دیدار جامعه نخبگان دانشگاهی با رهبر معظم انقلاب در ۱۲ اردیبهشت ماه سالجاری تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند ما در هر قشری یک الگو داریم، این شهدای دانشجو معلم امروز می توانند الگویی برای جامعه فرهنگیان باشند. ما می توانیم یک مهندسی معکوس از زندگی این شهدای بزرگوار ایجاد نماییم و زندگی، شغل، فعالیت، شیوه های فکری و نگرش آنها را تحلیل کرده و آن را به دانشجویان ارائه دهیم.

وی افزود: شهدای ما دارای سه ویژگی «دانشجو، معلم و شهید» هستند و تفاوت دیگری با سایر دانشجویان دارند این است که این شهدای عزیز استخدام و حقوق بگیر بودند و این امر نشان می دهد با وجود معافی از خدمت و علیرغم این امکانات وارد عرصه جهاد و جبهه شدند.

مشهدی در ادامه تصریح کرد: ساعت ۱۵:۷ روز سه شنبه ۸ خرداد ماه اجلاسیه شهدای دانشجو معلم استان قزوین در محل دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار می شود. بخش اصلی برعهده سپاه و بسیج دانشجویی استان است. جمع آوری اسناد و خاطرات از خانواده و دوستان این دانشجویان شهید انجام شده و از مردم عزیز استان قزوین می خواهیم در این مراسم حضور داشته باشند.

این مسوول از برپایی غرفه هایی در حاشیه این اجلاسیه و اختصاص یکی از غرفه ها، ویژه شهدای خدمت خبر داد.

گفتنی است؛ شهید مرتضی رزازیان، مرتضی محمدی، علیرضا نوری، تقی رحمانی جمشید قلی پور، حسین برزگر محمدی و شمس اله شفیعی اصل دانشجو معلمان شهید جنگ تحمیلی بودند که به لطف بزرگانی همچون مرحوم یزدان پناه این دانشجویان شهید پرورش یافتند. 

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار